Site Belastingdienst

Grote ondernemingen Noordwest zoekt een medior of senior fiscalist Loonheffingen voor de landelijke doelgroep Financiële instellingen. De doelgroep bestaat onder andere uit banken, verzekeraars, fiscale beleggingsinstellingen, trustkantoren, private equity maatschappen, fintech bedrijven en market makers. In deze unit geven we het fiscale toezicht vorm op alle financiële instellingen in Nederland, waarbij we regelmatig te maken hebben met publicitair, budgettair en politiek gevoelige kwesties. Daarnaast is binnen deze unit de landelijke taak van uitvoering van de heffing excessieve vertrekvergoedingen belegd en is tevens het Kenniscentrum Lucratieve Belangen gepositioneerd. Binnen dit kenniscentrum zijn verschillende specialisten opgesteld om complexe vraagstukken en verzoeken inhoudelijk te beoordelen en te begeleiden in de verdere behandeling voor verschillende middelen en disciplines binnen de Belastingdienst. Daarom is afstemming met het ministerie van Financiën en met kennis- en coördinatiegroepen noodzakelijk.

Zo speel jij als fiscalist loonheffingen een rol van betekenis in de uitvoering van onze fiscale wet- en regelgeving. Vanaf je werkplek in Amsterdam draag je altijd bij aan een gezonde BV Nederland!

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 4.024,- / € 7.747,- bruto p.m.
  • Amsterdam

  • Reageer t/m 29 augustus 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je behandelt en beoordeelt (complexe) casuïstiek op jouw vakgebied. Je hebt overleg met grote ondernemingen over de fiscale consequenties van hun activiteiten en plannen. Afhankelijk van je ervaring behandel je meer of minder complexe bezwaarschriften, verzoeken tot vooroverleg en voer je beroepsprocedures. Je werkt bij de klantbehandeling nauw samen met andere gespecialiseerde collega’s op het gebied van controle, heffing, invordering, klantcoördinatie en management. Dit doe je in overleg met de klantcoördinator, die de regie heeft over de totale klantbehandeling. Iedere grote organisatie heeft een eigen behandelteam. Je participeert in verschillende werkgroepen en je deelt vakinhoudelijke kennis, kunde en informatie rondom loonheffingen met collega’s. Met zichtbaar plezier treed je op als vraagbaak en begeleid je minder ervaren collega’s. In overleg met je collega’s zorg je voor een klantbehandeling die past bij de belastingplichtige. Het spreekt voor zich dat je integer bent en je opstelt als gelijkwaardige en representatieve gesprekspartner. En vanzelfsprekend blijf je met jouw passie voor je vakgebied altijd op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de fiscale wet- en regelgeving.

  • je een belangrijke schakel bent in het bijdragen aan een gezonde BV Nederland; je werk doet ertoe!
  • je contacten hebt met veel collega’s, waarbij je jouw kennis en ervaring optimaal kunt uitdragen.
  • je alle ruimte en mogelijkheden krijgt om als mens en professional ook zelf verder te groeien.

“Ik behandel actuele en complexe vraagstukken die spelen bij de grootste ondernemingen van Nederland. Dit zorgt voor afwisseling in mijn dagelijkse werkzaamheden en prikkelt mijn analytisch denkvermogen. Hierdoor zet ik mij elke dag met veel enthousiasme in.” Shaïsta, fiscalist loonheffingen

  • Dat kan onder andere blijken uit een masterdiploma, bij voorkeur in de richting van fiscaal recht of fiscale economie.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring als fiscalist loonheffingen
  • Je hebt actuele kennis van loonheffingen.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de klantbehandeling van grote organisaties.
  • Je hebt kennis en ervaring met de fiscale problematiek van de heffing excessieve vertrekvergoeding en de lucratief belangwetgeving is een pré
  • Kennis van en ervaring met Financiële Instellingen is een pré
  • De Directie Grote Ondernemingen (GO) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van de ongeveer 9.000 grootste ondernemingen en non-profit organisaties in Nederland. Daarnaast behandelt GO een aantal dossiers van zeer vermogende personen en voeren we een aantal zeer uiteenlopende specialistische taken uit zoals de kansspelbelasting en constructiebestrijding. Onze klanten vertegenwoordigen zo’n 75% van de belastinginkomsten van de rijksoverheid. Ook genereren zij veel informatie die de overheid gebruikt voor bijvoorbeeld toeslagen of studiefinanciering.

    De uitvoerings- en toezichtstrategie van GO is gericht op bereidwillige naleving van wet- en regelgeving door deze organisaties. Zij kenmerken zich door relatief grote financiële belangen en complexere fiscale vraagstukken. In het geval van multinationals komt daar nog een component bij in de vorm van internationale wet- en regelgeving en samenwerking met buitenlandse belastingdiensten.

    Om er voor te zorgen dat de belastingafdracht van deze organisaties soepel blijft lopen werkt GO met behandelteams. In deze teams wordt kennis over de specifieke branche, de individuele ondernemingen en kennis van de verschillende belastingmiddelen samengebracht.

    Zo werkt GO aan een zo efficiënt en effectief mogelijk proces voor het heffen, controleren en innen van de belastingen bij de grootste ondernemingen en non profit organisaties en zo dragen we bij aan een financieel gezond Nederland.

  • Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op dinsdag 17 september vinden de selectiegesprekken plaats op ons belastingkantoor in Amsterdam aan de Kingsfordweg.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met , adviseur werving & selectie

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met Steven de Römph, teamleider

  • Contact via Whatsapp:

  • Schaal 11, schaal 12, schaal 13

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Om op deze vacature te solliciteren bezoek je werken.belastingdienst.nl.