Site Gemeente Amsterdam
Logo Gemeente AmsterdamLogo Gemeente Amsterdam
Projectleider Services
Vast
Uren per week 32-36 uur Plaatsingdatum 05-08-2024 Vacaturenummer CA10044478
Werk- en denkniveau WO Salarisniveau € 4.211,- tot € 5.997,- Sluitingsdatum 18-08-2024 Aantal fte 1
Uren per week 32-36 uur Plaatsingdatum 05-08-2024 Vacaturenummer CA10044478 Werk- en denkniveau WO Salarisniveau € 4.211,- tot € 5.997,- Sluitingsdatum 18-08-2024 Aantal fte 1
- Projectleider Services
- Een afwisselende en verantwoordelijke functie in een ambitieus team waarbij je een bijdrage levert aan betere dienstverlening aan onze collega’s.
- Zorgen dat circa 19.000 collega’s hun werk goed kunnen doen voor de stad Amsterdam.
- Wij geloven dat in een werkomgeving waarin ruimte is voor verschillen, medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen. We zijn trots op hoe we ons elke dag inzetten voor onze collega’s in de stad.
De functie
In de functie van projectleider services ben jij de drijvende kracht achter diverse facilitaire projecten in een dynamische omgeving waar deadlines de boventoon voeren en waar regelmatig bestuurlijke gevoeligheid en/of tegengestelde belangen spelen. Je werkt samen met een gedreven team, zowel binnen als buiten het Facilitair Bureau, om aanbestedingen en implementaties van nieuwe contracten te realiseren. Je komt te werken binnen de teams werkplek en hospitality, en logistiek en veiligheid, maar je kunt flexibel worden ingezet binnen de gehele afdeling services.
Je wordt aangesteld bij projecten en aanbestedingen met een hoog intern afbreukrisico, hoge kosten, een sterk bestuurlijke component, of waar samenwerking met andere onderdelen binnen de gemeente Amsterdam een voorwaarde is. Jouw rol draait niet alleen om het behalen van projectdoelen, maar ook om het creëren van heldere ketenprocessen binnen de organisatie, waarbij rollen en verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgelegd. Binnen het Facilitair Bureau werk je nauw samen met verschillende product- en locatieteams, en stem je af met contractmanagers, beleidsadviseurs en projectmedewerkers om concrete verbeteringen in dienstverlening te realiseren voor onze collega’s. Je werkt ook afdeling overstijgend samen met teams zoals HSP, Staf en Huisvesting. Maar ook met partijen zoals het I-domein (ICT), de lead buyer Bedrijfsvoering en Communicatie. Je begrijpt dat ICT een integraal onderdeel vormt van diverse projecten, zoals bijvoorbeeld bij de aanbesteding van printers. Door proactief samen te werken en snel vertrouwd te raken met de organisatie, zorg je ervoor dat projecten vlot verlopen en de beoogde resultaten worden behaald.
Dit doe je op een gemiddelde dag
- Het formuleren van de opdracht in samenspraak met de opdrachtgever, waarbij je zorgt voor heldere doelen, concrete resultaten en de benodigde randvoorwaarden inzichtelijk maakt.
- Het opstellen van een plan van aanpak of een projectplan.
- Het voorzitten van een projectoverleg waarin jij als projectleider stuurt op het behalen van (deel)resultaten.
- Je adviseert het management en/of directie van FB over vraagstukken en escalaties die betrekking hebben op jouw project.
- Overleggen met interne en externe opdrachtgevers waarbij je de behoeften peilt, passende oplossingen biedt en verschillende belangen in kaart brengt.
- Bewaken van de planning, financiën, organisatie, informatie en communicatie van jouw projecten.
- Actief bouwen aan een relevant netwerk binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Nauwe samenwerken met Directie Digitale Voorzieningen.
Hier ga je aan de slag
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Het Facilitair Bureau is een organisatie die op allerlei terreinen haar professionaliteit laat zien. Wij geloven dat in een werkomgeving waarin ruimte is voor verschillen, medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen. We zijn trots op hoe we ons elke dag inzetten voor onze collega’s in de stad. In onze manier van werken tonen we eigenaarschap, we vertrouwen elkaar, we werken met elkaar samen en zijn servicegericht. Steeds met als doel om onze collega’s integraal te ondersteunen bij hun opgave. We maken ons elke dag ‘samen sterk voor het werk’. Laat dat nou net onze slogan zijn.
De afdeling Services is verantwoordelijk voor het (strategisch) beleid en contractmanagement op de gebieden van soft-services op het gebied van werkplek, hospitality, schoonmaak, beveiliging, logistiek en mobiliteit. Denk hierbij aan de organisatie van BHV, postprocessen, wagenpark, afdrukapparatuur, AV-middelen, catering, warme dranken en alles rond (de kwaliteit van) schoonmaak. Een belangrijke taak van de afdeling is het scheppen van de kaders en richtlijnen waarbinnen op locatie (decentraal) goed gewerkt kan worden.
Dit breng je mee
Voor deze functie projectleider services beschik je over:
- Ervaring met het leiden van projecten met een hoog afbreukrisico.
- Kennis van de trends- en ontwikkelingen op het gebied van projectmatig werken, zoals nieuwe methodieken. Geef in je motivatiebrief een voorbeeld van hoe je deze kennis hebt toegepast.
- Ervaring in een organisatie met meerdere belanghebbenden, zoals bij een overheidsinstantie of gemeentelijke organisatie, waarbij je hebt gewerkt met uiteenlopende belangen van zowel interne en externe stakeholders.
Aan competenties breng je mee:
- Resultaatgerichtheid: Stelt duidelijke doelen en werkt vastberaden om deze te bereiken.
- Samenwerken en Netwerken: Draagt constructief bij aan teamresultaten en bouwt actief aan relaties binnen en buiten de organisatie, met een speciale focus op samenwerking met Directie Digitale Voorzieningen en affiniteit met ICT.
- Relatiebeheer: Bouwt en onderhoudt sterke persoonlijke relaties met klanten en andere contactpersonen, en benut deze effectief.
- Initiatief en Pro-activiteit: Neemt zelfstandig actie, signaleert kansen en zet deze om in verbeteringsacties, met een focus op lange termijn gevolgen en praktische oplossingen.
- Overtuigingskracht en Enthousiasme: Gebruikt persoonlijk overwicht om invloed uit te oefenen en weerstanden te overwinnen, met een coachende en verbindende stijl, en draagt positief bij aan teamprestaties.
Dit bieden we jou
Als projectleider services kom je ons 32- 36 uur per week versterken en kun je rekenen op onderstaande arbeidsvoorwaarden.
- Een bruto maandsalaris van € 4.211,- tot € 5.997,- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt.
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden, als je op dit moment nog geen, of een tijdelijke, arbeidsovereenkomst hebt bij de gemeente Amsterdam. Met daarna de mogelijkheid op een verlenging van 12 maanden.
- Als je al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt bij de gemeente Amsterdam, dan behoud je deze en word je uitgeleend middels een overeenkomst tijdelijke inzet.
- Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Ons interne opleidingscentrum, de Amsterdamse School, biedt verschillende opleidingen, ontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk waardoor je jezelf kan blijven uitdagen.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw of extra verlofdagen.
- Een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs.
- Een reiskostenvergoeding van € 0,10 per kilometer voor reizen met de auto, € 0,15 per kilometer voor reizen met de fiets en € 0,21 per kilometer voor reizen met het OV. Dit geldt tot 45 kilometer enkele reis woon-werkafstand en voor het aantal dagen dat je op kantoor werkt.
- Voor thuiswerkdagen ontvang je een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per werkdag dat je thuis werkt.
- Een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering.
- Hybride werken: in deze functie kun je deels thuis en deels op kantoor werken. We bieden (thuis)werkmiddelen aan om je werkplek veilig en gezond in te richten.
- Een mobiele telefoon en laptop.
Over de functie kun je Bianca Haanstra benaderen Teamleider via of bellen naar .
Om op deze vacature te solliciteren bezoek je werkenbij.amsterdam.nl.